Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Szkoła Podstawowa im. J. Piłsudskiego w Woli Zachariaszowskiej

Wycieczka do Poronina

Utworzono dnia 16.10.2021

Początkiem października klasy V i VI wybrały się na trzydniową wycieczkę w okolice Zakopanego.  Już pierwszego dnia Naszej wyprawy mogliśmy cieszyć się idealną pogodą. Piękna, kolorowa jesień przywitała Nas w całej swej krasie. Po przyjeździe do ośrodka, zakwaterowaniu i pysznym obiadku udaliśmy się na Rusinową Polanę, gdzie czekała na Nas bacówka z oscypkami i żyntycą oraz cieplutkie promienie intensywnego październikowego słoneczka. Wracając odwiedziliśmy drewniany kościółek Wiktorówki pod wezwaniem Matki Boskiej Jaworzyńskiej. Po powrocie do hotelu korzystliśmy z jego atrakcji. Każdy wybrał coś dla siebie – piłkarzyki, ping – pong, gry zespołowe na świeżym powietrzu, planszówki. Wreszcie mogliśmy odpocząć od szkolnych ławek i nacieszyć się swobodą. Wieczorem czekało na Nas ognisko. Drugiego dnia, po iście królewskim śniadaniu w formie bufetu udaliśmy się do Doliny Strążyskiej. Tym razem spacer był o wiele dłuższy i bardziej wyczepujący. Pogoda i humory jednak dopisywały i bez większych problemów pokonaliśmy w sumie około 15 kilometrów. Najpierw podziwialiśmy Siklawicę – urokliwy wodospad pod samym Giewontem, potem Wielką Krokiew – najbadziej znaną skocznię w Polsce. Do pensjonatu wróciliśmy około godziny 17:00. W drodze powrotnej udało Nam się kupić pamiątki. Tym razem podzieliliśmy się na dwie grupy: część poszła na basen, część zorganizowała sobie zajęcia – gry, rozmowy, spacery po terenie ośrodka, zabawa w chowanego. Późnym popołudniem zjedliśmy obiadokolację. Ostatniego dnia, po spakowaniu, odnalezieniu wszystkich rzeczy i wykwaterowaniu pojechaliśmy na Krupówki. Przdtem oczywiście zjedliśmy małe co nieco. Co prawda na miejscu troszkę mżyło, ale udało Nam się kupić jeszcze kilka drobiazgów. Pod szkołą pojawiliśmy się około godziny 15:00, gdzie czekali na Nas rodzice...